صنایع پمپ سازی آبروان

پمپ استیل 316 چیست؟ بررسی مشخصات فنی و کاربردهای آن

پمپ استیل

پمپ استیل 316 یکی از انواع پرکاربرد پمپ ها در دنیای صنعتی محسوب می شود. این پمپ بر اساس ویژگی های ساختی که دارد برای انتقال آب، سیال های خورنده فولاد و اسید های رقیق کارایی خوبی دارد. این پمپ ها با وجود این که در سایزها و قدرت های مختلف تولید می شود اما غالبا بیشترین حجم آن 300 میلی لیتر و حداکثر فرکانس 50 تا 60 هرتز است. اگر قصد خرید این پمپ را دارید با ما همراه باشید.

مشخصات فنی

پمپ استیل 316 یکی از انواع پمپ های گریز از مرکز محسوب می شود که قادر است بر اساس نوع جنس و ساختاری که دارد سیال هایی مانند آب و انواع خورنده های فولاد و اسید های رقیق را تا ارتفاع حداکثر 30 متری منتقل کند.

ساختار بدنه

پمپ استیل 316 چیست؟ بررسی مشخصات فنی و کاربردهای آن
مهمترین تفاوت این پمپ با سایر پمپ های صنعتی، متریال استفاده شده در بدنه است.

مهمترین ویژگی ساختاری پمپ استیل 316، وجود 18 درصد کروم و 8 درصد نیکل در ساختار بدنه و اجزای داخلی آن است. این نوع ساختار را می توان در پمپ استیل 304 هم مشاهده کرد. این نوع ترکیب فلزات در ساختار بدنه و اجزای داخلی این پمپ ها باعث شده است که میزان خورندگی به اندازه قابل توجهی کاهش پیدا کند. در واقع اگر بخواهیم با آمار صحبت کنیم میزان اکسید شدن و خورندگی در این نوع پمپ ها حدود 0.04 میلیمتر در هر صد سال است.

تفاوت با استیل 316 با 304

اما پمپ استیل 316 ویژگی خاص و متمایز دیگری هم نسبت به پمپ استیل 304 دارد. در ساختار این پمپ از 2 درصد مولیبدنیوم هم استفاده شده است. این عنصر به این پمپ خاصیت ضد خورندگی بیشتر به خصوص در برابر اسیدهای رقیق و کلریدی می دهد. به طور کلی می توان گفت که پمپ استیل 316، در بین گرید انواع پمپ استیل ها تحمل خورندگی بسیار بالایی دارد و این مهمترین ویژگی این پمپ است که باعث شده به آن پمپ ضد اسید استیل 316 نیز گفته شود. اگر قصد دارید در این مورد این تفاوت ها بیشتر بدانید، اینجا کلیک کنید.

کاربردهای پمپ استیل 316

به طور کلی می توان گفت که پمپ استیل 316 بیشتر برای انتقال سیال های خورنده و اسیدهای رقیق مورد استفاده قرار می گیرد. از آنجایی که این نوع پمپ دارای خاصیت ضد اسید و ضد خورندگی خوب به خصوص در برابر اسید های کلریدی است، به نظر می رسد پمپ استیل 316 برای انتقال سیال در آب های شور نیز محسوب می شود.

کاربرد اصلی پمپ 316، استفاده در محیط هایی است که سیال خاصیت خورندگی بالایی دارد.
کاربرد اصلی پمپ 316، استفاده در محیط هایی است که سیال خاصیت خورندگی بالایی دارد.

یکی از مشکلاتی که پمپ های ضد اسید دارند این است که همیشه در آب های شور یا در سیال های کلریدی درصد تخریب بالاتری دارند. اما پمپ استیل 316 تقریبا با هدف کار در این نوع سیال ها طراحی و ساخته شده است. وقتی به نوع ساخت و درصد مواد به کار رفته در این پمپ نگاه می کنیم متوجه می شویم که پمپ استیل 316 در بین سایر گرید های پمپ های استیل مقاومت بیشتری در برابر خورندگی دارد و این باعث شده است کاربردهای این پمپ نسبت به سایر انواع پمپ ها کمی متفاوت باشد.

آیا پمپ استیل 316 یک پمپ کف کش است؟

با توجه به تمام ویژگی های گفته شده پمپ استیل 316، به نظر می رسد می توان این پمپ را کف کش نیز دانست. در واقع پمپ کف کش استیل 316 قادر است در انواع آب های کثیف و فاضلابی و تا دمای نزدیک به 50 درجه سانتی گراد کار کند. بنابراین پمپ استیل 316 می تواند یک انتخاب بسیار مناسب به عنوان یک پمپ کف کش باشد.

اما باید توجه داشته باشید که این پمپ که از نوع پمپ گریز از مرکز می باشد، قادر نیست سیال را تا ارتفاع بالایی پمپاژ کند. همانطور که در ابتدای این مقاله نیز گفتیم انواع مدل پمپ استیل 316، در بهترین حالت می تواند آب را حدود 30 متر منتقل کند. از این رو در مناطقی که ارتفاع بیش از 30 متر باشد عملا پمپ استیل 316 هیچ کارکرد و کارایی نخواهد داشت.

خرید پمپ استیل 316

شرکت هایی مانند Ebra در ژاپن، Lowara و Calpeda در ایتالیا از تولیدکنندگان مطرح پمپ 316 هستند. در ایران نیز شرکت آبروان با به کارگیری دانش روز و پیشرفته ترین تکنولوژی ها، تولید کننده این پمپ صنعتی است. در ویدیو زیر نمونه ای از این پمپ که دائم کار است، مشاهده می‌کنید.


چرا از شرکت آبروان این پمپ را تهیه کنیم؟

  • 18 ماه گارانتی
  • 10 سال خدمات پس از فروش
  • استاندارد DIN 24255
  • استاندارد مدیریت کیفی
  • استاندارد ملی
  • تاییدیه از معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی
  • تاییدیه از سازمان آب و استاندارد CE اروپا از شرکت SZUTEST

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید پمپ استیل 316 می‌توانید با کارشناسان آبروان در تماس باشید.

66938814 – 021

واتس اپ: 09361273354

جمع بندی

به طور کلی می توان اینگونه گفت که:

پمپ استیل 316 توانایی و کارکرد خوبی در انتقال سیالات، به خصوص سیال های نسبتا خورنده دارد. از آن جایی که این پمپ خواص ضد خورندگی خوبی در بدنه و ساختار خود دارد و همچنین مانند گرید 312 تحمل پذیری خوبی در برابر دما دارد، می توان از این پمپ ها به عنوان کف کش در آب های کثیف صنعتی یا فاضلاب های شهری و غیر شهری استفاده کرد.

در کل به نظر می رسد شاید تنها نقطه ضعف پمپ استیل 316 در برابر انواع پمپ های پیستونی هد نسبتا کوتاه آن است. اما فارغ از این مسئله پمپ استیل 316 مقاومت بدنی و ساختار خوبی دارد. به نحوی که نه تنها در برابر خورندگی بلکه در برابر جریان های شدید آب و همچنین تغییرات دمایی آن می تواند مقاوم باشد. برای انتقال سیال های مختلف از آب تا برخی مواد خورنده و البته کلریدی می توان از این پمپ بدون هیچ نگرانی استفاده کرد. به هر حال این پمپ دقیقا برای همین انتقال همین سیال ها ساخته شده است.

abravanpump.com/?p=20465

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *