صنایع پمپ سازی آبروان

انواع پمپ معدن را بشناسید + راهنمای خرید

انواع پمپ معدن

از زمانی که پمپ‌ها تولید شدند، بسیاری از کارها به مراتب راحت‌تر انجام گرفتند. از طرفی برخی فعالیت‌های غیرممکن را هم توانستیم با آن‌ها انجام دهیم. از قدیم می‌گفتند، آب هیچ‌گاه سربالا نمی‌رود؛ اما به لطف حضور پمپ‌های آبی، آب هم سربالا رفت و به زمین‌های بالای خود هم جانی دوباره بخشید. حتی انواع پمپ معدن، موادی با گرانروی بالا را هم هدایت می‌کنند و همین عامل هم سبب می‌شود تا سریع‌تر و بهینه‌تر کارها را به انجام رساند. در این مقاله قصد داریم تا در مورد انواع پمپ معادن صحبت کنیم و کارایی آن ها را در کنار ویژگی‌های مهم‌شان بیشتر مورد توجه قرار دهیم.

چرا در معادن به پمپ نیاز داریم؟

بسیاری از مواد اولیه مورد استفاده در صنعت، ساختمان و… از دل زمین بیرون می‌آیند. معادن جایگاه این مواد هستند و باید به کمک روش‌های اصولی معادن را تخلیه کرد. هنگامی که بهره‌برداری از معادن شروع شده و کار آغاز می‌شود، ممکن است نیاز باشد تا آب اضافی درون معدن زهکشی شود. همچنین اگر نیاز به آب در بالادست باشد، این کار توسط پمپ آب انجام گیرد.

از طرفی ممکن است نیاز باشد تا موادی با سیالیت کمتر نیز از دل زمین بیرون کشیده شود یا به قسمت دیگری از معدن انتقال یابد. برای همه این موارد از پمپ‌های مختلف و متناسب با کارایی مورد نیاز، استفاده می‌شود.

انواع پمپ معدن و کارایی آن‌ها

انواع پمپ معادن و کارایی آن‌ها

در معادن فعالیت‌های مختلفی از جمله زهکشی‌کف، تخلیه گل‌ولای، تخلیه مواد خشک و… انجام می‌گیرد. هر کدام از این فعالیت‌ها ممکن است پمپ خاصی نیاز داشته باشند. تولید‌کنندگانی که در زمینه پمپ‌های معادن فعالیت می‌کنند، محصولات مورد نیاز را در این زمینه تدارک می‌بینند تا صاحبان این کسب و کار بتوانند از آن‌ها نهایت بهره را ببرند.

یکی از این تولیدکنندگان شرکت آبروان است. شما میتوانید جهت دریافت مشاوره خرید پمپ معدن با کارشناسان ما تماس گرفته تا بهترین محصول را به شما معرفی کنند.

02166435453

پمپ‌های استیل و مشخصات آن‌ها

پمپ‌های استیل و مشخصات آن‌ها

اگر بخواهیم یک پمپ با کارایی بالا را انتخاب کنیم که عمر طولانی داشته باشد، پمپ‌های استیل گزینه خوبی هستند. در معادن به علت وجود مواد خورنده و قلیایی یا اسیدی بودن محیط، ممکن است مواد فلزی سریع‌تر دچار فرسودگی شوند. به همین علت باید از پمپ‌هایی استفاده کرد که در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی مقاومت بالایی داشته باشند. از طرفی سایش و حرارت را هم به خوبی تحمل کنند.

استحکام مکانیکی زیادی که انواع پمپ استیل دارند، آن‌ها را برای معادن بزرگ و کوچک مناسب کرده است. همچنین طول عمر قطعات و استهلاک کم آن‌ها مزید بر علت شده است تا برای کاهش هزینه‌ها در طول زمان از این نوع پمپ استفاده شود.

اگر سؤال برایتان پیش آمده است که پمپ‌های استیل چه کارایی دارند، بهتر است بدانید که در بخش‌های مختلف می‌توان پمپ استیل طراحی کرد. پمپ فشار‌قوی، پمپ آب صنعتی، پمپ گل‌کش و… نمونه‌هایی از پمپ معدن استیل است که در صنایع تامین و تصفیه آب، دیگ بخار، صنایع شیمیایی و غذایی، صنایع دارویی و… استفاده می‌شوند.

استفاده از پمپ معادن استیل در صنایع غذایی باعث می‌شود تا آب یا سایر سیالات با بدنه پمپ واکنش ندهند و از نظر سلامت غذایی نیز مشکلی ایجاد نشود. مدل‌های مختلف از انواع پمپ معادن استیل را می‌توانید بین تولیدات شرکت آبروان ببینید. حتی در صورتی که نیاز به پمپ بزرگ‌تر با قدرت بیشتری داشته باشید، می‌توانید با مشاوران این مجموعه صحبت کنید تا نوع موردنظر در صورت امکان برایتان طراحی شود.

پمپ گل کش چیست و چه کاربردی دارد؟

پمپ گل کش چیست و چه کاربردی دارد؟

همان‌طور که گفته شد، برخی از مواد دارای گرانروی بالاتری نسبت به آب هستند. قطعاً برای این مواد باید پمپ معدن با قدرت بیشتر استفاده شود. پمپ گل‌کش هم یکی از انواع پمپ‌هایی است که برای پمپاژ سیالات غلیظ استفاده می‌شود. در راس این سیالات می‌توان گل را مثال زد که بیشترین گرانروی را در بین انواع مواد معدنی سیال دارد.

به پمپ‌های گل‌کش، پمپ غلیظ کش هم می‌گویند. معمولاً پمپ‌های گل‌کش از نوع پمپ معادن گریز از مرکز هستند. این پمپ‌ها دارای قطعاتی هستند که در کنار هم کار می‌کنند. محفظه‌ای حلزونی شکل، طرح اصلی پمپ است که در نگاه اول دیده می‌شود. موتور این دستگاه نیز در کنار آن به صورت تک مکشه مرکزی قرار گرفته است.

پروانه پمپ معادن گل‌کش به صورت یک سر آویز است و پروانه آن نیز به صورت دینامیکی کار خود را انجام می‌دهد. یک فلنج نیز در این پمپ‌ها قرار دارد که معمولاً به محفظه رانش پمپ متصل است و در بالا قرار می‌گیرد.

آب‌بندی پمپ گل کش به گونه ای انجام شده است که کار خود را به نحو احسن انجام دهد. سایر پمپ‌های سانتریفیوژ از نوارهای گرافیتی برای آب‌بندی در آن‌ها استفاده شده است. در صورتی که نیاز باشد تا اجزای آب‌بندی پمپ خنک شود، از یک سیال خارجی هم می‌توان استفاده کرد.

یکی از بخش‌های مهم پمپ گل‌کش، یاتاقان آن است که باید توانایی این را داشته باشد که گل و سایر مواد غلیظ را بالا بکشد. یاتاقان‌هایی که در این نوع پمپ‌ها استفاده می‌شوند، کاملاً استاندارد بوده و برای یک کار سنگین طراحی شده اند. پمپ معدن گل‌کش در اصل جزو دسته پمپ‌های فاضلاب محسوب می‌شوند؛ زیرا باید سیالات با ویسکوزیته یا گرانروی بالا را که وزن مخصوص آن‌ها زیاد است، به خوبی بتوانند پمپاژ کنند.

انواع پمپ گل‌کش و تفاوت آن‌ها

پمپ معادن گل‌کش کارایی مختلفی دارند. طبیعتاً مدل‌های مختلفی از آن‌ها تولید می‌شود تا بتوان کارایی مورد نیاز را از آن‌ها گرفت. در اصل دو نوع پمپ گل‌کش وجود دارد. این دسته‌بندی بر اساس نحوه قرارگیری آن‌ها در سیستم انجام گرفته است.

  • پمپ گل‌کش عمودی
  • پمپ گل‌کش افقی

گاهی اوقات نیاز است تا پمپ از اعماق بیشتر مواد را انتقال دهد. در این مواقع از پمپ‌های عمودی استفاده می‌شود. هنگامی که انتقال سیالات به صورت افقی است و در یک سطح تقریباً صاف انتقال داده می‌شود، پمپ گل‌کش افقی در سیستم طراحی می‌شود.

البته پمپ‌های گل‌کش در انواع مدل‌های گل‌کش حفاری، گل‌کش حلزونی، پمپ HDS  و… هم در بازار وجود دارند که بسته به نیاز مشتری خریداری می‌شوند.

از پمپ روغن داغ چه می‌دانید؟

از پمپ روغن داغ چه می‌دانید؟

همیشه هم مسئله پمپ‌ها، قدرت بیشتر و غلظت مواد نیست؛ گاهی اوقات مسئله داغ بودن مواد است. هنگامی که پمپ کار می‌کند، خود حرارت بالایی تولید کرده و قطعات آن داغ می‌شوند. پمپ روغن داغ از انواع پمپ‌هایی است که برای این منظور طراحی شده اند. این نوع پمپ با توجه به ساختمان ویژه‌ای که دارد، می‌تواند روغن داغ را تا دمای 350 درجه و آب را با دمای بالای 185 درجه سانتی‌گراد پمپاژ کند.

پمپ روغن داغ شکل حلزونی داشته و از انواع پمپ معادن تک‌مکشه و گریز از مرکز است. ساختار افقی آن هم این پمپ را برای استفاده در سیستم افقی مناسب کرده است. آنچه باعث می‌شود تا پمپ حرارت بالا را انتخاب کند، جنس مقاوم آن است که می‌تواند در برابر حرارت‌های بالا مقاومت خوبی از خود نشان دهد.

جنس این پمپ معمولاً از چدن ریختگی است. از پمپ روغن داغ در صنایع مختلف مانند صنعت نفت و گاز، صنایع غذایی، حمام‌های گالوانیک، صنایع نساجی و… مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته رایج‌ترین استفاده از پمپ روغن داغ در موتور خودرو است.

انواع پمپ اسلاری یا دوغاب

انواع پمپ اسلاری یا دوغاب

یکی دیگر از انواع پمپ معدن که استفاده زیادی از آن می‌شود، پمپ اسلاری یا پمپ دوغاب است. برخی مواد به راحتی جریان می‌یابند؛ اما درون خود ذرات جامدی دارند که باعث خوردگی یا ساییده شدن مسیر حرکتشان می‌شوند.

در اصل میزان خورندگی یا سایندگی این مواد به خصوصیات ذرات جامدشان برمی‌گردد. در هر صورت باید برای این مواد هم چاره‌ای اندیشید و از پمپ های ضد سایش استفاده کرد.

قطعات این پمپ مقاومت بسیار بالاتری نسبت به پمپ معادن عادی دارند. از طرفی مدل‌های مختلفی از آن برای سیالات با دوغاب متفاوت طراحی می‌شود تا مقاومت لازم را برای هر سیالی داشته باشند. این پمپ‌ها نیز جزو انواع پمپ‌های گریز از مرکز هستند.

پمپ اسلاری یا دوغاب از دو نوع سانتریفیوژ و پریستالتیک بوده و هر کدام با توجه به شرایط محیط مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین دسته‌بندی‌های دیگری مانند پمپ افقی، عمودی، مارپیچ، طبقاتی و… را هم می‌توان در بین انواع مدل‌های پمپ معادن دوغاب یا اسلاری دید.

از این نوع پمپ برای زهکشی و شهرداری، نفت خام، دوغاب سنگ آهک، تصفیه فاضلاب، انتقال پالپ ساینده، انتقال پسماند طلا، سرب و سایر فلزات و به طور خلاصه برای انواع پسماندهای حاوی ذرات ریز و درشت استفاده می‌شوند.

جنس انواع پمپ دوغاب معمولاً از پلاستیک فشرده و مرغوب است. پلاستیک در مقابل مواد خورنده و ساینده مقاومت بیشتری نسبت به فلزات دارد. نکته‌ای که در هنگام استفاده از پمپ دوغابی باید مورد توجه قرار گیرد، مدل پمپ است که با توجه به استفاده‌ای که قرار است از آن داشته باشید، باید مدل مناسب و مقاوم را انتخاب کنید.

بهترین تولیدکننده پمپ معادن

برای انتقال مواد سیال باید از پمپ‌های مخصوص استفاده کرد. بهترین پمپ‌های باکیفیت و مرغوب را برای این منظور باید خریداری کرد. شرکت آبروان به عنوان یکی از برترین تولیدکننده انواع پمپ معدن با کیفیت بسیار بالا و سیستم‌های استاندارد، سابقه درخشانی در این زمینه دارد.

این شرکت انواع پمپ‌های دوغاب، گل‌کش، استیل، روغن داغ و… را تولید و به بازار عرضه می‌کند. قبل از خرید می‌توانید مشاوره‌های لازم را در خصوص انتخاب بهترین پمپ معادن از کارشناسان حرفه ای ما دریافت کنید تا بهترین خرید را داشته باشید.

abravanpump.com/?p=36362

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *