صنایع پمپ سازی آبروان

پمپ‌ طبقاتی عمودی چیست؟

پمپ طبقاتی عمودی

همان‌طور که از اسم این پمپ مشخص است، پمپ‌ طبقاتی عمودی، به شکل عمودی نصب می‌شود و به همین خاطر به پمپ‌ ایستاده نیز مشهور است. این پمپ‌ دارای یک الکتروموتور، پروانه‌ها، دیفیوزها و اتصالات ورودی و خروجی است. توانایی پمپ‌ طبقاتی عمودی در ارائه مقادیر معینی از دبی و هد، در کنار بهره‌وری انرژی بالا، این پمپ‌ را به یک گزینه مناسب برای کاربردهای مختلف تبدیل کرده است. در ادامه با ما همراه باشید تا این محصول را بیشتر بررسی کنیم.

کاربرد پمپ طبقاتی عمودی

فشار بالای ایجاد شده در این نوع پمپ در مقایسه با سایر پمپ ها باعث شده تا در صنایع گوناگون از آن استفاده شود.
فشار بالای ایجاد شده در این نوع پمپ در مقایسه با سایر پمپ ها باعث شده تا در صنایع گوناگون از آن استفاده شود.

ورود مایع به طبقه بعدی پمپ که با فشار حاصل از خروجی مرحله قبلی همراه است، در نهایت یک فشار مضاعف را در مایع ایجاد می‌کند که قدرت انتقال پمپ را افزایش می‌دهد؛ بنابراین یک پمپ طبقاتی ایستاده با هدف افزایش فشار مایع در بخش‌های کشاورزی، ساختمانی و صنعتی قابل کاربرد است. از سایر کاربردهای این پمپ صنعتی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پمپ آب شیرین کن صنعتی
  • صنایع تصفیه آب
  • در بخش‌های تغذیه انواع دیگ بخار
  • بویلر‌ها و سیستم‌های ترمودینامیکی
  • صنایع نفت و گاز
  • پتروشیمی
  • تصفیه خانه ها
  • اداره آب و فاضلاب
  • آپارتمان‌های مسکونی و…

مزایای پمپ‌ طبقاتی عمودی نسبت به پمپ‌ طبقاتی افقی

مزایای پمپ‌ طبقاتی عمودی نسبت به پمپ‌ طبقاتی افقی

امکان پمپاژ یکنواخت‌ به‌واسطه دارا بودن طبقات مجزا و افزایش فشار مایع به دلیل بهره‌گیری از پروانه‌های دارای قطر کم که این امکان در پمپ‌های تک طبقه فقط با وجود استفاده از پروانه‌هایی با قطر چندبرابر امکان‌پذیر است، از مهم‌ترین مزایای پمپ‌های طبقاتی عمودی محسوب می‌شوند.

همچنین به‌خاطر اینکه در پمپ طبقاتی عمودی، فلنج‌های ورودی و خروجی نسبت به هم در یک خط و در دو سمت مخالف هم قرار دارند، لزوم تغییر جهت پایپینگ از بین می‌رود و همین نکته نیاز به وجود زانویی‌ و سایر اتصالات را نیز از بین می‌برد.

در پیکربندی پمپ‌ طبقاتی عمودی در مقایسه با پمپ افقی از نوع اتصالات مستقیم استفاده می‌شود و موتور و پمپ با یکدیگر هم تراز هستند. به همین دلیل نیاز به انجام هم محورسازی میدانی از بین می‌رود.

با توجه به کم‌حجم بودن پمپ طبقاتی عمودی، این نوع پمپ کارایی بیشتری نسبت به پمپ طبقاتی افقی دارد، در مقابل پمپ طبقاتی افقی در مکان‌هایی که محدودیت ارتفاع وجود دارد کاربردی‌تر است. همچنین این پمپ جای کمتری اشغال می‌کند. در برخی از مدل‌های این نوع پمپ‌ها هم قابلیت اتصال موازی روی هم باهدف بالابردن بیشتر فشار وجود دارد.

تعمیر پمپ طبقاتی عمودی

تعمیر با بهترین کیفیت در شرکت آبروان

با توجه به پیچیدگی این نوع پمپ‌ها و وجود چندین پروانه و کاسه پروانه در درون شافت پمپ طبقاتی عمودی، تعمیر و نگهداری این نوع پمپ‌ها بسیار حساس است و نیاز به فرد متخصص دارد و در صورت عدم مراجعه به تعمیرکارهای مجرب ، خسارت‌های جبران‌ناپذیری را برای مصرف‌کننده به دنبال دارد.

صنایع پمپ سازی آبروان علاوه بر تولید انواع پمپ، تعمیر پمپ های صنعتی را به صورت تخصصی انجام می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

ویژگی‌های پمپ طبقاتی عمودی صنایع پمپ سازی آبروان

محصولات صنایع پمپ سازی آبروان تماماً بر اساس استانداردهای DIN 24255 و استاندارد مدیریت کیفی تولید می‌شوند. این مجموعه همچنین موفق به دریافت نشان استاندارد ملی ایران، تأییدیه معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، تأییدیه سازمان آب و استاندارد CE اروپا از شرکت SZUTEST شده است.

پمپ‌های تولیدی این مجموعه معمولاً برای کاربردهایی مانند تغذیه دیگ بخار، اسمز معکوس و انواع موقعیت‌های با فشار و دمای بالا مناسب هستند. پمپ‌های صنعتی آبروان دارای پروانه و محفظه‌هایی از جنس چدن هستند و شفت آنها از جنس فولاد ضدزنگ است. البته با توجه به نیاز شما امکان ساخت پمپ های سفارشی با سایر متریال ها نیز امکان‌پذیر است.

خرید و فروش پمپ طبقاتی عمودی

هم اکنون پمپ‌های طبقاتی عمودی توسط شرکت‌های مختلفی در ایران تولید و عرضه می‌شوند. شرکت آبروان یکی از تولیدکنندگان این این محصول در کشور است که با 18 ماه گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش به بازار عرضه می‌کند.

در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با خرید انواع پمپ‌های طبقاتی عمودی می‌توانید به راهنمای خرید پمپ موجود در سایت آبروان مراجعه کرده یا با کارشناسان فروش این شرکت با شماره‌های 02166938814 و 02166435453 و 02166924294 تماس حاصل فرمایید.

go.abravanpump.com/ywsd4

abravanpump.com/?p=20346

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *