صنایع پمپ سازی آبروان

پمپ داپلکس چیست؟ آشنایی با کاربردها و مزایا

پمپ داپلکس

پمپ داپلکس پمپی است که از متریال داپلکس تشکیل شده باشد. امروزه این محصول در صنایع خاص کاربرد دارد و به همین علت ساخت و تهیه این پمپ نسبت به سایر پمپ های صنعتی امری دشوارتر است. متریال تشکیل دهنده این پمپ به آن کمک می‌کند تا بتواند عملکرد خیلی بهتری در شرایط خاص نسبت به دیگر محصولات مشابه و غیر داپلکس داشته باشد. با ما همراه باشید تا در ادامه با این محصول و نحوه خرید آن بیشتر آشنا شویم.

آشنایی با متريال داپلكس

فولاد ضد زنگ داپلكس

فولاد ضد زنگ داپلكس برای اولین بار در سال 1930 در سوئد تولید شد. تولید تجاری انبوه آن، به فرآیند تولید خاصی نیاز داشت كه در آن زمان، بسیار پیچیده بود. به همین دلیل تولید آن تا دهه 1970 به تعویق افتاد. اما پس از پیشرفت صنایع فولادسازی این امر ممكن شد.

با این حال، استفاده از این متریال ساخت پمپ در كشور ما هنوز به طور كامل جا نیفتاده‌است و شركت‌های كمی در زمینه ارائه این محصولات، فعال هستند. شرکت آبروان یکی از تولیدکنندگان پمپ های داپلکس در کشور میباشد. اگر قصد خرید این محصول را دارید با کارشناسان ما در تماس باشید.

پمپ‌ داپلکس و ویژگی‌های آن

مقاومت در برابر انواع خوردندگی ها باعث شد تا پمپ های داپلکس مورد توجه صنایع مختلفی قرار بگیرد.

این نوع پمپ از نوع پمپ‌های سیال به شمار می‌رود و متناسب با نوع سیال، انواع و شکل‌های گوناگونی به خود می‌گیرد. نکته قابل توجه و ویژگی اصلی این پمپ‌ها این است که مواد داپلکس استفاده شده در آن به محصولات این امکان را می‌دهد تا در برابر خورندگی و زنگ‌زدگی مقاومت بسیار خوبی داشته باشند. اگر می‌خواهید متناسب با نیاز خود اقدام به خرید انواع پمپ کنید، شناختن جنس و مواد تشکیل دهنده آن از نکات کلیدی خرید پمپ است که باید در نظر بگیرید.

تفاوت با سایر پمپ ها

فولادهای ضد خورندگی و ضد زنگ داپلکس دارای ساختار دوگانه‌ی داپلکس هستند. به معنای آن كه از هر دو ریزدانه آستنیتی و فریتی تشکیل شده‌اند که این تركیب سبب ویژگی‌های مقاومتی این محصول می‌شود. اما توجه داشته باشید كه پلاستیک مخصوصی كه در این متریال استفاده می‌شود، دلیل اصلی خاصیت ضد خورندگی و ضد زنگ آن است.

جالب است بدانیم كه آلیاژهایی كه در ساخت متریال داپلكس به كار می‌روند، حدود 22 درصد سطح افزوده کروم دارند كه باعث‌شده تا از دیگر‌ پمپ‌هایی كه از جنسی غیر از داپلكس هستند؛ پیشی بگیرند.

چرا این محصول را بخریم؟

مقاومت بالای این محصول کاربردش را خاص کرده است.

  • در کل پمپ‌های داپلکس 2 برابر پمپ‌های فولاد ضد زنگ آستنیتی یا فریتی مقاومت دارند.
  • همچنین آن‌ها از شکل‌پذیری فوق‌العاده‌ای برخوردارند.
  • مقاومت در برابر خوردگی این محصول به طور شدیدی بالاست. اگر میزان کروم، مولیبدن و نیتروژن در ترکیبات انتخاب شده آ‌ن‌ها را با دیگر محصولات مقایسه کنیم به این نکته نیز پی‌ می‌بریم که عملا ترک‌خوردگی که در محصولات مشابه دیده می‌شود در این پمپ‌ها وجود ندارد.
  • این خصوصیات باعث شده تا عمر طولانی تر و مفید‌تری هم داشته‌باشند.

کاربرد پمپ‌های داپلكس

پمپ‌ داپلكس بسیار مقاوم در برابر حرارت هستند و دمای بیش از 300 درجه سانتی‌گراد را تحمل می‌كنند بی آن كه آسیب ببینند. پمپ‌های داپلكس اغلب در بخش‌های شیمیایی، پتروشیمی و فراساحلی استفاده می‌شوند. اما همچنین در مصارفی همچون:

  1. تامین آب دیگ بخار
  2. صنایع غذایی
  3. تولید دارو

و…

هم كاربرد دارند.

چرا باید از پمپ‌ داپلکس استفاده کنیم؟

خرید پمپ داپلکس با بهترین قیمت بازار

هیچ كسی از این كه بتواند جلوی خرج اضافی را بگیرد، بدش نمی‌آید پس چه دلیلی بهتر از این كه استفاده از پمپ داپلكس باعث عمر طولانی‌تر قطعات آن شده و دیگر لازم به تعویض و پرداخت خرج اضافی ندارد. همچنین این‌گونه پمپ‌ها به طور دقیق آب‌بندی و عایق‌بندی شده‌اند تا عملكردی پایدار را به نمایش بگذارند. این‌گونه محصولات در برابر خورندگی، سایش و زنگ‌زدگی مقاوم‌اند و همچنین گرمای بسیار بالا را به خوبی تحمل می‌كنند.

پمپ داپلكس را از كجا می‌توان تهیه كرد؟

همان‌طور كه ذكر كردیم با توجه به كمیابی این‌گونه پمپ‌ها باید بدانیم كه از كجا و چگونه می‌توانیم این محصولات را با كیفیت مطلوب تهیه كنیم. از بهترین شرکت‌هایی كه در این زمینه فعالیت دارد شركت آبروان است كه فعالیت تولید پمپ های صنعتی را در سال 1377 با هدف تولید با كیفیت‌ترین پمپ‌ها آغاز كرده‌است. تمامی پمپ های ارائه شده توسط این شركت مانند پمپ های گریز از مرکز، پمپ wkl و… با متریال داپلكس نیز قابل سفارش هستند. برای ثبت سفارش و کسب اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

تهران، خیابان آزادی، بعد از خوش، پلاک 223، طبقه اول
02166938814 و 02166435453 و 02166924294 و 3-02166573504

فروش پمپ داپلکس شرکت آبروان

سوالات متداول

  • مزایای پمپ های داپلکس چیست؟

مقاومت در برابر خوردگی و دمای زیاد این پمپ بسیار زیاد است و به همین علت در صنایع شیمیایی، پتروشیمی و فراساحلی استفاده می‌شوند. همچنین طول عمر بالای پمپ های داپلکس از مزیت های دیگر است.

  • پمپ های داپلکس را از کجا میتوان تهیه کرد؟

تولید این پمپ ها بسیار محدود است و شرکت های کمی آن را تولید کرده اند. برای خرید پمپ داپلکس با شرکت آبروان تماس بگیرید تا این محصول را با 18 ماه گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش تهیه کنید.

لینک کوتاه: go.abravanpump.com/i9sbz

abravanpump.com/?p=20496

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *