صنایع پمپ سازی آبروان

با پمپ ایرانی و انواع آن بیشتر آشنا شوید

پمپ ایرانی

پمپ یکی از ابزارهای مهم و کاربردی در بخش های مختلف صنعتی، کشاورزی و… به شمار می رود که در ایران هم شرکت های مختلف به تولید آن مشغول هستند. در واقع بدون وجود پمپ ایرانی، عملکرد بسیاری از صنایع در اکثر مواقع دچار مشکل خواهد شد. در ادامه با ما همراه باشید تا این مورد را بیشتر بررسی کنیم.

معرفی بهترین پمپ آب ایرانی

اگر شما هم به دنبال خرید یک پمپ ایرانی با بهترین کیفیت هستید، حتما تولیدات شرکت آبروان را بررسی کنید. شرکت آبروان کار خود را در سال 1378 آغاز نموده است. در ابتدا محصولات تولیدی این شرکت شامل، پمپ های کشاورزی، آبرسانی و صنعتی می شد. اما امروزه محصولات خود را بسیار متنوع کرده است. در واقع می توان گفت محصولات این شرکت جز بهترین پمپ آب ایرانی به شمار می روند. این محصولات شامل موارد زیر می شوند:

  • پمپ گریز از مرکز
  • پمپ روغن داغ
  • پمپ فشار قوی طبقاتی ویکائل
  • پمپ گل کش HDS
  • پمپ ABRAVAN PLUS (پایه یاتاقان صنعتی) مشابه CPK
  • پمپ فشار قوی MC200

در ویدیو زیر میتوانید با بخشی از محصولات ما بیشتر آشنا شوید:

 

 



اگر به دنبال خرید پمپ صنعتی هستید، حتما اطلاع داریدکه این محصول با متریال های مختلفی مانند پمپ استیل، پمپ داپلکس و… تولید میشود. شرکت آبروان تمامی محصولات خود را با متریال های مختلف به بازار عرضه کرده است.

از جمله خدمات دیگر این شرکت می توان به مهندسی معکوس پمپ و تعمیر انواع پمپ ایرانی و خارجی اشاره کرد. همانطور که می دانید تعمیر برخی از پمپ ها کاری بسیار پیچیده و حرفه ای است. از طرف دیگر قیمت برخی پمپ های صنعتی بسیار بالا است و در صورت تعمیر ناموفق، خسارت مالی جبران ناپذیری به سیستم وارد می شود. به همین دلیل انتخاب یک تعمیرکار باتجربه و متخصص از اهمیت ویژه ای برخوردار است. شرکت آبروان با داشتن متخصص مجرب و با دانشی به روز، آماده ارائه هر گونه خدمات در زمینه فروش و تعمیر انواع پمپ ایرانی است.

تماس با شرکت آبروان

کاربرد پمپ ها چیست؟

کارایی و کاربرد پمپ ها به صورت ساده و مختصر، جابه‌جایی انواع مختلف مایعات است. این جا به جایی می تواند در ارتفاع بالاتر از سطح اصلی، پایین تر از آن، یا جابه‌جایی در طول سطح صورت گیرد. واحد اندازه گیری پمپ ها، دبی یا آبدهی (Q) است. دبی بیانگر مقدار مایع یا سیالی است که از یک سطح مشخص در یک زمان مشخص عبور می کند.

شاید برای شما نیز جالب باشد که پمپ ها منبع انرژی متنوعی دارند. این منابع انرژی شامل، برق، باد، نیروی انسانی (دست) و موتورهای درون سوز می شود. تنوع اندازه پمپ ها در حدی است که از سایزهای بسیار بسیار کوچک در بخش پزشکی تا پمپ های عظیم صنعتی را در بر می گیرد. همانطور که متوجه شدید پمپ ایرانی دارای انواع بسیار متفاوتی هستند، زیرا هر کدام از این پمپ ها کارایی خاص خود را دارند.

به طور کلی پمپ ها در بخش های مکانیکی، صنعتی و کشاورزی کاربرد گسترده ای دارند. در این میان پمپ آب ایرانی یکی از شناخته شده ترین و کاربردی ترین پمپ ها برای اغلب خریداران به شمار می رود. امروزه با رشد امکانات صنعتی، پیشرفت فناوری و افزایش دانش تجربی و علمی متخصصین داخلی پمپ ایرانی بیش از پیش مورد استقبال خریداران قرار گرفته است. در گذشته تفاوت کیفی پمپ های خارجی با ایرانی نسبتا زیاد بوده است. اما امروزه دیگر چنین نیست. خیلی از خریداران به دلیل کیفیت بهتر، تنوع بالاتر، قیمت مناسب تر، ضمانت و خدمات پس از فروش بهتر، به سمت پمپ ایرانی تمایل پیدا کرده اند.

ویژگی های یک پمپ ایرانی خوب چیست؟

اگر شما هم می خواهید یک پمپ ایرانی خوب برای کار خود تهیه کنید. بهتر است قبل از خرید به نکاتی که در این بخش مطرح می شود، توجه کنید. اولین نکته برند و شرکت تولید کننده است. شما باید حتما برندی را انتخاب کنید که سابقه ای درخشان و مثبت در زمینه تولید انواع پمپ ها داشته باشد. با این کار خیالتان از بابت کیفیت پمپ ایرانی راحت خواهد بود.

یک پمپ خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟
یک پمپ خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

دومین نکته انتخاب فروشگاه یا سایت معتبر است. همانطور که می دانید امروزه فروشگاه ها به دو صورت آنلاین و حضوری خدمات خود را ارائه می دهند. اگر به دنبال خرید راحت تر و سریع تر هستید، به صورت آنلاین خرید خود را انجام دهید. بهتر است اگر برند خاصی را می شناسید، بدون واسطه از فروشگاه آنلاین شرکت تولید کننده، خرید خود را انجام دهید. زیرا با این کار خیالتان از بابت قیمت نیز راحت خواهد شد.

موارد دیگری که باید هنگام خرید پمپ ایرانی به آن توجه کنید، شامل موارد زیر می شود:

  • نوع کاربرد آن: باید کارایی پمپ مطابق نیاز (دبی و هد) شما باشد.
  • بودجه در نظر گرفته شما
  • میزان صدای پمپ
  • ضمانت و خدمات پس از فروش
  • نصب و راه اندازی آسان

در مقاله راهنمای خرید پمپ به بیش از 10 نکته مهم در این رابطه اشاره کرده‌ایم که میتوانید پیش از خرید آن را مطالعه کنید.

انواع پمپ ایرانی

پمپ ها می توانند براساس فاکتورهای مختلفی دسته بندی شوند. این فاکتورها شامل موارد زیر می‌شود:

  1. ساختار داخلی پمپ
  2. کارایی
  3. نحوه جابه‌جایی مایعات و نوع روش انتقال انرژی
  4. جنس
  5. نوع سیال
  6. نحوه نصب و…

پمپ ها از نظر نحوه جابه‌جایی سیالات و نوع انرژی محرک شامل 2 دسته هستند. این 2 دسته شامل روش انتقال انرژی دینامیکی یا جابه‌جایی غیرمثبت و روش جابه‌جایی مثبت می شوند. پمپ ایرانی که به روش جابه‌جایی مثبت کار می کند، شامل دو زیر دسته می شوند:

  • پمپ های دورانی به نام Rotary نیز شناخته می شوند. این پمپ ها شامل پمپ های پیش رس (پمپ محیطی)، دنده ای، اسکرو، لوب (پمپ گوشواره ای)، پره ای و پیش رونده خلاء (مونو پمپ) می شوند.
  • پمپ های رفت و برگشتی یا همان Reciprocating دارای انواع پیستونی شناور و پمپ دیافراگمی هستند.
شرکت های تولیدکننده پمپ در داخل کشور، محصولات گوناگونی را به بازار عرضه کرده اند.
شرکت های تولیدکننده پمپ در داخل کشور، محصولات گوناگونی را به بازار عرضه کرده اند.

هر کدام از این پمپ ها که با روش جابه‌جایی مثبت کار می کنند، کارکرد خاص خود را دارند. پس حتما هنگام خرید پمپ ایرانی به کارکرد پمپ ها دقت زیادی داشته باشید.

دسته دیگری که در این بخش به آن پرداخته می شود، پمپی است که روش انتقال انرژی آن دینامیکی یا جابه‌جایی غیرمثبت است. در این نوع از پمپ ها انرژی مورد نیاز برای حرکت سیال از طریق تبدیل انرژی جنبشی به فشار یا سرعت انجام می شود. این کار هم به کمک حرکت دورانی پره های مخصوص پمپ ها صورت می گیرد. انواع مختلف پمپ های دینامیکی نیز شامل موارد زیر می شود:

  • پمپ سانتریفیوژ (Centrifugal Pumps):

این پمپ ها مهم ترین پمپ های دینامیکی هستند و شامل سه دسته اصلی می شوند:

  1. پروانه اکسیال‌ها
  2. پروانه رادیال‌ها
  3. پروانه نیمه رادیال یا نیمه‌ها
  • پمپ خطی (Axial Flow Pump)
  • پمپ های با کاربری خاص
  • پمپ‌های شناور
  • سیستم‌های آتش‌نشانی

لازم به ذکر است که این دسته بندی ها برای پمپ ایرانی در منابع مختلف می تواند متفاوت باشد. در مقالات پیشین سایت آبروان، انواع پمپ را به طور کامل مورد قرار داده ایم.

go.abravanpump.com/8hbw5

abravanpump.com/?p=20360

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *