صنایع پمپ سازی آبروان

بهترین پمپ آب برای چاه های کم عمق

پمپ چاه کم عمق

انواع پمپ آب چاه کم‌عمق

پمپ آب چاه کم‌عمق یکی از متداول­ترین انواع پمپ‌هاست و متشکل از سه جزء اصلی است:

  1. جت
  2. پروانه
  3. موتور الکتریکی

این نوع پمپ به‌صورت خودمکش و تقویت‌شده فایبرگلاسی نیز موجود است. علاوه بر این، پمپ یک سوئیچ فشار برای کنترل فشار پمپ دارد. پمپ جت نسبتاً ارزان است و در چاه‌های قطر کم استفاده می‌شود. این پمپ آب را می‌توان برای انواع چاه‌ها استفاده کرد. مکانیک آن ساده است و می‌توان آن را خارج از چاه قرارداد. نحوه کار این پمپ با مکش است درنتیجه فشار اتمسفری آب را از چاه بیرون می‌کشد.

پمپ زیرآب

از محصولاتی که برای پمپ آب چاه خانگی مناسب است، پمپ های زیر آب است.
از محصولاتی که برای پمپ آب چاه خانگی مناسب است، پمپ های زیر آب است.

پمپ زیرآب نیز یکی از انواع پمپ‌های چاه کم‌عمق است از این پمپ می‌توان برای خارج کردن آب از چاه‌های کم‌عمق استفاده کرد. عمر مفید این پمپ آب نسبتاً زیاد است و عملکرد خوبی دارد. این پمپ از ایجاد خلأ جلوگیری کرده و در زمینه مکش آب نسبت به پمپ‌های جت بهتر عمل می‌کند. پمپ‌های زیرآب، مایع را به خارج فشار می‌دهند، درحالی‌که پمپ جت مایع را می‌کشد. از آن‌ها همچنین می‌توان در چاه‌های عمیق نیز استفاده کرد.

پمپ‌های سانتریفیوژ برای چاه

پمپ‌های سانتریفیوژ نیز معمولاً در چاه‌های سطحی استفاده می‌شود. فشار پمپ‌های سانتریفیوژ کم است بنابراین می‌توان از آن‌ها هنگامی که فشار کم و حجم زیاد موردنیاز است استفاده شود. نسخه اصلاح‌شده پمپ‌های چاه کم‌عمق، پمپ‌های قابل‌تبدیل هستند. انژکتور جت آن خارج از پمپ قرار دارد. این نوع پمپ آب را می‌توان به یک پمپ جت خوب برای چاه‌های عمیق تبدیل کرد.

خرید پمپ مناسب برای چاه

برندهای متعددی پمپ‌های آب چاه کم‌عمق را در انواع سبک‌ها، طرح‌ها و قابلیت‌های مختلف تولید می‌کنند. برخی از این برندها عبارت‌اند از:

شرکت آبروان نیز به عنوان یکی از تولیدکنندگان انواع پمپ‌های صنعتی، با کادری مجرب آماده ارائه مشاوره در این زمینه می‌باشد. فراموش نکنید که مشاوران ما بهترین برند و کیفیت را به شما معرفی می‌کنند تا خریدی متفاوت را تجربه کنید.

ویژگی‌های یک پمپ آب چاه کم‌عمق

یک پمپ چاه کم عمق مناسب، باید از ویژگی‌های خاصی برخوردار باشد، ازجمله:

  • برای چاه‌هایی که فاصله دهانه تا سطح آب زیر ۷ متر است مناسب باشد.
  • سبک‌وزن باشد و بهترین عملکرد را ارائه دهد.
  • در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی مقاوم باشد.
  • پوشش ضد گردوغبار داشته باشد تا از قطعات الکتریکی در برابر حشرات و گرد و غبار حفاظت کند.

راهنمای خرید

پمپ آب چاه کم‌عمق، آب را با استفاده از یک یا چند لوله به بیرون پمپ هدایت می‌کند. این پمپ مناسب چاه‌هایی است که فاصله آن‌ها تا دهانه چاه زیر ۷ متر و یا عمق آب کم است. برخی از این پمپ‌ها بر روی زمین قرار می‌گیرند. اگر شما در بیرون از شهر زندگی می‌کنید و یا زمین کشاورزی یا زراعتی خارج از شهر دارید، به‌احتمال‌زیاد یک سیستم الکترومکانیکی ویژه برای استفاده­ی آب از چاه دارید. پمپ چاه که آب را از منابع زیرزمینی خارج می‌کند، درواقع مهم‌ترین فاکتور خرید این سیستم الکترومکانیکی است.

انتخاب پمپ آب به قطر چاه بستگی دارد. اندازه خط لوله تغذیه، تخلیه مکش و پوشش چاه را بررسی کنید. پوشش چاه باید به‌اندازه کافی بزرگ باشد تا خطوط تغذیه برای حداکثر عملکرد در آن قرار گیرند. مقدار آب موردنیاز نیز می‌تواند بر انتخاب پمپ آب تأثیر بگذارد. اگر میزان آب مصرفی زیاد است، پمپ باید بتواند روزانه آب موردنیاز خانوار را پوشش دهد. دانستن عمق منبع آب نیز در هنگام خریداری پمپ آب مهم است.

دقت کنید!

خرید یک پمپ مناسب برای کشیدن آب از چاه میتواند علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب و انرژی، هزینه های شما را نیز کاهش دهد. قبل از خرید حتما با کارشناسان آبروان تماس بگیرید تا با مشاوره رایگان بهترین پمپ را به شما پیشنهاد دهند.

شرکت پمپ سازی آبروان

نحوه عملکرد انواع پمپ مکش آب از چاه

پمپ‌های جتی آب را می‌کشند، در صورتی که پمپ آب شناوری با هل و فشار دادن آب به سمت بالا عمل می‌کند؛ لذا انتخاب پمپ آب چاهی، وابسته به ارتفاع آب در چاه نیز است. پمپ‌های جتی معمول­ترین پمپ‌ها برای چاه‌های با ‌عمق کم هست. این پمپ‌ها در بالای چاه نصب می‌شوند و از طریق لولۀ ورودی، آب را با مکش بالا می‌کشد. برداشت و بالا کشیدن آب وابسته به وزن هوای بالای آن است. این پمپ‌ها برای ارتفاع چاه تا 8 متر مناسب هستند و وزن هوا اثر چندانی بر آن­ها ندارد.

پمپ جتی و شناور چگونه کار می‌کنند؟
پمپ جتی و شناور چگونه کار می‌کنند؟

پمپ‌های جتی با استفاده از پروانه و یا پمپ سانتریفیوژ، باعث فشار می‌شود. پروانه، آب را به سمت اوریفیس رو به ­رویش به حرکت درمی‌آورد. درواقع باعث تسریع جریان آب می‌شود. این جریان با جریان بعدی همراه می‌شود و با فشار آب مناسبی وارد خانه و یا وارد لوله‌ها می‌شود. روند کاری این پمپ‌ها به این شکل است که بایستی قبل از شروع به کار، با آب پر شود. در ساختار این پمپ‌ها از شیر یک‌طرفه استفاده ‌شده است تا آب خلاف جهت جریان بازنگردد. هم‌چنین هزینه­ی نگهداری از این پمپ‌ها به‌مراتب کم‌تر از سایر پمپ های مناسب برای چاه است.

abravanpump.com/?p=20375

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *