صنایع پمپ سازی آبروان

پمپ خمیر کاغذ

پمپ خمیر کاغذ

همانطور که می دانید پمپ ها وظیفه انتقال سیالات را بر عهده دارند. کاربردهای فراوان این قطعه در صنعت، باعث شده آن ها به یکی از لوازم حیاتی صنایع تبدیل شوند. پمپ برای صنایع کاغذ سازی نیز به یکی از ارکان مهم این صنعت تبدیل شده‌است. پمپ خمیر کاغذ جزو اصلی ماشین کاغذسازی است، که ضایعات کشاورزی را به کاغذ تبدیل می کند. هنگامی اهمیت این موضوع بیشتر می شود که بدانیم در زندگی ما، وابستگی های زیادی به صنایع کاغذسازی داریم و کاغذ بخش مهمی در زندگی ما دارد.

 

پمپ کاغذسازی آبروان

امروزه با طراحی های هوشمند در زمینه پمپ برای صنایع کاغذسازی، کاغذ های با کیفیت نسبت به گذشته در بازار موجود باشد. پمپ های جدید با سیستم های مدرن، راندمان بالاتری را دارند که، باعث افزایش اطمینان در فرآیند کاغذسازی می شود. مقاومت بالا، افزایش کیفیت جنس متریال، نصب آسان به همراه کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری، از جمله مزایای محصولات مجموعه ما می‌باشد. این نوع پمپ ها علاوه بر صنایع کاغذسازی، در سایر کارخانجات صنعتی نیز کاربرد دارند. در این فیلم نمونه از پمپ گل کش شرکت آبروان که در مجموعه کاغذسازی یزد به کار گرفته شده است را مشاهده می‌کنید.

ساختار و نحوه عملکرد پمپ خمیرکاغذ

امروزه پمپ های خمیر کاغذ را، با صدای کمتر و راندمان بالاتری می سازند. می توانید پمپ برای صنایع کاغذسازی را بسته به نوع نیازتان، در انواع مختلف جنس بدنه و پروانه سفارش دهید. نیروی پمپ خمیر کاغذ از طریق نیروی گریز از مرکز تأمین می شود. وظیفه ی این نوع پمپ صنعتی، انتقال مایعات غلیظ به کمک الکتروموتور می باشد.

اتصال پمپ خمیر کاغذ به الکتروموتور به شیوه ی مستقیم، با تسمه یا توسط پولی، انجام می شود. الکتروموتور ها انرژی لازم را جهت به حرکت درآوردن پمپ برای کارخانه کاغذ ایجاد می کنند. پروانه ی موجود در پمپ برای کارخانه کاغذ عموماً از نوع چدنی می باشد که در برابر رسوبات و خوردگی مقاوم است.

خرید پمپ برای شرکت کاغذسازی

نقش پمپ ها در فرآیند کاغذسازی

خمیرهای کاغذ توسط پمپ، مسیرهای ماشین کاغذسازی را طی می‌کنند، و از طرفی سبب می‌شوند که الیاف ها با هم مخلوط شوند. ظرفیت پمپ باید متناسب با ظرفیت ماشین کاغذ سازی و نوع فرآیند آنها باشد. هنگامی که خمیر به دهانه پمپ وارد می شود، با اضافه نمودن آب به آن سیّالیت خمیر کاغذ افزایش می یابد و بدین ترتیب پمپ های اولیه، فرایند را آغاز می کنند.

پمپ ها با هدف ارسال خمیر کاغذ به مراحل بعدی، در فرایند کاغذسازی نقش بسزایی دارند. یکی دیگر از نقش‌های پمپ برای صنایع کاغذسازی، جلوگیری از وارد شدن اجسام ریز، گرد و خاک و یا پوشال اضافی، به همراه خمیر به داخل دستگاه می باشد. استفاده از پمپ خمیر کاغذی شرکت آبروان سبب می‌شود که هرگونه جسمی غیر از خمیر کاغذ وارد فرآیند کاغذسازی نشود، زیرا ممکن است وارد شدن سایر اجسام یا مواد به داخل ماشین کاغذسازی، سبب از بین رفتن قطعات و کاهش کیفیت کاغذ خروجی شود.

با اینکه در کارخانه‌های کاغذ سازی تلاش بر این است که، خمیر ورودی عاری از هرگونه مواد اضافی باشد، اما در طی انجام فرآیند نیز با وجود پمپ کاغذسازی با کیفیت و مراحل گوناگون، از ورود هرگونه مواد اضافی به هنگام انجام فرآیند، جلوگیری می شود.

پمپ ها که مهمترین جزء فرایند کاغذسازی محسوب می شوند، باید کاملاً دقیق و با نظم خاص انجام وظیفه نمایند.

سرعت پمپ برای کارخانه کاغذ باید متناسب با سایر اجزای ماشین کاغذ سازی باشد، و از هر گونه تغییر ناگهانی فشار و یا نوسان جریان در آن جلوگیری شود. کوچکترین اتفاقی برای کارکرد پمپ کاغذ، سبب تحت تأثیر قرار گرفتن یکنواختی کیفیت کاغذ های خروجی می شود، حتی اگر سرعت این پمپ ها بیش از حد تناسب آن با سایر اجزا باشند باعث سرریز شدن خمیر یا پرتاب آن می‌شود، که این خود نیز کل فرآیند شما را تحت تأثیر قرار می دهد. کارشناسان باتجربه شرکت پمپ سازی آبروان با دانش خود، پمپ ها را در بهینه‌ترین حالت ممکن طراحی، تولید و نصب می‌کنند.

آشنایی با سایر اجزای ماشین های کاغذسازی

  • کلندر:

بخشی که در آن خمیر کاغذ، از ما بین غلتک هایی با هدف اتوکشی و کم شدن ضخامت روی آن پرس می شود. این اتوها باعث می شوند سطح خمیر کاغذ صاف و براق شود.

  • ریل درام:

این بخش که قسمت آخر از فرآوری خمیر کاغذ است، پس از خشک شدن صفحات کاغذ در بخش کلندر، آنها را به صورت رول های پیچیده شده از دستگاه خارج می کند.

  • وایندار:

بخش برش کاغذ در اندازه ها و ابعاد متفاوت است، که همزمان کنترل کیفیت کاغذهای دریافت شده از دستگاه را نشان می دهد.

  • ریواندار:

این قسمت دوباره کاغذهای بریده شده کارخانه را در ابعاد درخواستی مشتری برش داده و به طور منظم به بخش فینیشینگ ارجاع می دهد.

  • IR:

خشک کنی با شکل تونل، که به آی آر معروف است، توسط گاز شهری تولید گرما کرده و پمپ های مکنده این گرما را از روی صفحه ی توری، به خمیر کاغذ انتقال می دهند. در ادامه نیز در این بخش اشعه ماورای بنفش هم بر روی خمیر کاغذ تابانده می شود.

  • هدباکس:

HeadBox که به آن در صنعت کاغذسازی، سر جعبه نیز می‌گویند، توسط نیروی فشاری از داخل و با کمک فشار پمپ برای کارخانه کاغذ، توزیع کننده ی مواد سیال است.

  • وایر ها (سیم ها):

هدف استفاده از این نوع سیم ها، گرفتن آب اولیه موجود در الیاف و مکش آن ها از داخل هدباکس است.

  • پرس:

پرس ها دیگر مرحله ی گرفتن آب اضافی الیاف و پوشال ها می باشند، که توسط ورقه هایی متحرک این کار را انجام می دهند.

  • درایر:

این قسمت که توسط سیلندر و با گرما، منجر به ایجاد بخار می شود، تا دوباره آب باقیمانده در کاغذ را حذف نماید و به خشک شدن خمیر کمک کند.

  • سایز پرس:

در این قسمت که از دو رول با جنس پلیمری تشکیل شده، دارای مقاومت در مقابل فرسایش هستند، که توسط حرارت آن تا دمای ۶۰ درجه سانتیگراد بالا می رود و خمیر بین آن می غلتد.