صنایع پمپ سازی آبروان

بررسی تخصصی پمپ MC200

پمپ Mc200

پمپ MC200 از نوع پمپ‌های گریز از مرکز طبقاتی با محفظه دارای برش شعاعی می‌باشد. پایه‌های نگهدارنده‌ی پمپ‌های فشارقوی MC200 کاملا یکدست همراه با محفظه مکش و رانش ریخته‌گری شده‌اند. پمپ های تولید شده توسط شرکت آبروان دارای پروانه و محفظه چدنی بوده و شفت آن از جنس فولاد می‌باشد. اگر قصد خرید و فروش این محصول را دارید، حتما با ما در ادامه همراه باشید.

ساختار پمپ

پمپ افقی گریز از مرکز فشارقوی چندطبقه و محفظه با برش‌های شعاعی می‌باشد. این طبقات به‌وسیله پیچ بست طبقات به همدیگر بسته می‌شوند. پیستون بالانس هیدرولیکی مقدار زیادی از نیروهای محوری را خنثی می‌کند و نیروهای محوری و شعاعی باقیمانده به‌واسطه دو عدد بلبرینگ و یک عدد رولبرینگ روانکاری شده با روغن یا گریس تحمل می‌شود.

پمپ mc200 ایرانی
نمونه ای از پمپ ام سی 200 ساخت شرکت ایرانی آبروان

پمپ آب طبقاتی چند پروانه فشارقوی آبروان را می‌توان با الکتروموتور ۱۴۵۰rpm (4 پل) و یا الکتروموتور ۲۹۰۰rpm (2 پل) کوپله و شاسی کرد که در هر حالت ارتفاع و آبدهی آن تغییر می‌کند.

کاربرد MC200

  1. یکی از نکات مهم در خرید پمپ های صنعتی توجه به کاربرد آن است. خرید پمپ mc200 برای فرآیند تهیه‌ی آب‌های شهری کاربرد دارد. همچنین مناسب برای پمپاژ آب‌های مصارف صنعتی می‌باشد. کاربرد متداول این پمپ به‌عنوان بوستر است. از دیگر کاربردها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
  • انجام کارهای مربوط به آبرسانی
  • دارای کاربرد در مصارف آبیاری بارانی
  • کاربرد فراوان به‌عنوان پمپ تغذیه دیگ بخار
  • مناسب برای پمپاژ آب کندانس شده
  • پمپاژ کردن آب گرم و سرد برای تأسیسات صنعتی
  • همچنین مصارف آتش‌نشانی

مشخصات فنی پمپ mc200

200 میلی‌متر قطر خروجی این نوع پمپ است. ظرفیت آبدهی بین 250 تا 620 مترمکعب در ساعت متغییر می‌باشد. قابلیت پمپاژ آب توسط پمپ mc200 تا ارتفاع 460 متری وجود دارد. در صورت استفاده از نوار گرافیتی درجه حرارت سیال میتواند در بازه منفی 10 درجه تا مثبت 110 درجه سانتی‌گراد باشد. در آب‌بندی مکانیکی درجه حرارت 50 تا 130 درجه سانتی‌گراد است. فشار کار تا bar 50 مناسب است. در صورت ساخت پمپ با آلیاژهای فولادی کروم دار می‌توان محدوده کاربرد را گسترش داد.

قیمت پمپ MC200

این پمپ‌های در ایران توانسته تا خریداران زیادی را با خود همراه کند. اکثر مشتریان بعد از کیفیت این محصول را بررسی کردند، تمایل دارند تا با قیمت مناسبی این محصول را تهیه کنند. قیمت پمپ فشار قوی mc200 با توجه به کیفیت و عواملی همچون عرضه و تقاضا مشخص می‌شود. شرکت آبروان با استفاده از متریال های با کیفیت به عنوان یکی از تولیدکنندگان پمپ‌های ایرانی mc200 شناخته می‌شود. جهت دریافت قیمت با کارشناسان شرکت در تماس باشید.

بررسی تخصصی پمپ MC200

راهنمای نصب پمپ mc200

پیش از بررسی دقیق نحوه نصب ذکر این نکته ضروری است که برای اتصال پمپ به محرک از کوپلینگ قابل‌انعطاف مطابق 740 DIN استفاده می‌شود. این کوپلینگ باید قادر باشد، حرکت‌های کوچک محور در جهت محوری، شعاعی و زاویه‌ای را تحمل نماید.

عملیات ساختمانی

عملیات ساختمانی بخصوص ساخت شالوده‌ی پمپ باید مطابق نقشه‌های مربوطه انجام شود. ابعاد اصلی، اندازه اتصالات و موقعیت پیچ‌های فونداسیون و… را می‌توان از نقشه‌های شماتیک و کاتالوگ پمپ MC200 به دست آورد. در هنگام نصب و تعمیرات بعدی باید از تجهیزات حمل مناسب استفاده شود. انتخاب قلاب‌ها و کمربندهای مناسب اهمیت دارد و در صورت بی‌توجهی ممکن است به صدمه دیدن مجموعه منجر شود. پس از نصب پمپ باید از هر طرف قابل‌دسترسی باشد.

راهنمای خرید پمپ mc200
با توجه به قیمت پمپ‌های mc200، نگهداری از این وسیله صنعتی اهمیت بالایی دارد.

طراحی ایستگاه پمپاژ باید طوری باشد که دفعات روشن و خاموش شدن به حداقل رسیده و عمر پمپ را کاهش ندهد. لازم است روی شاسی و شالوده، محلی برای تخلیه آب‌های محل نشتی آب‌بندی محور در نظر گرفته شود به‌نحوی‌که آب‌های نشتی از اطراف پمپ به مسیر مشخصی هدایت شود. برای حفاظت پمپ قبل از نصب آن سرپوش فلنج‌ها و درپوش‌های محل اتصالات باز نشود اگر در محل، عملیات ساختمانی در جریان باشد بهتر است پمپ پوشانده شود.

هنگام نصب باید ساخت شالوده و دیگر عملیات بنایی به اتمام رسیده و کاملاً خشک و محکم شده باشد. سطح شالوده باید صاف و تمیز باشد. کارهای مقدماتی که جهت نصب لازم است به پایان رسیده باشد. برای دستگاه‌های بزرگ باید درهای بزرگ و تجهیزات حمل‌ونقل مناسب فراهم‌شده و در محل نصب‌شده باشد.

نصب محرکه

پیچ‌های شالوده در سوراخ‌های شاسی واردشده و مهره‌ها تا حدی که چند دور تا محکم شدن مانده است بسته می‌شود. پس از خرید پمپ mc200 باید آن را در جهت افق با استفاده از ورق‌های نازک فولادی باضخامت‌های مختلف تراز کرد. در مورد شاسی‌هایی تا طول 1600 میلی‌متر، ورق گذاری در شش نقطه مناسب است. چهار نقطه در طرفین شاسی در ناحیه‌ای که محرکه نصب می‌شود و دونقطه در مرکز طرفی که پمپ نصب می‌شود.

تراز بودن پمپ را می‌توان با وسایل مکانیکی کنترل نمود انحراف مجاز حداکثر تا نیم میلی‌متر در یک متر است. پیچ‌های داخل بتن باید طوری نصب شود که سرپیچ‌ها به حد کافی بالاتر از سطح بتن باشد. معمولاً در محل نصب پیچ، قوطی فولادی گذاشته می‌شود ولی بتن‌ریزی نمی‌شود.

پس از محکم شدن بتن پیچ‌های فونداسیون محکم شده و تراز بودن مجموعه کنترل می‌شود اگر اختلافی مشاهده شود باید دوباره تراز شود. پس از تراز کردن شاسی باید اطراف آن و درزهای بین شالوده و شاسی را توسط دوغاب سیمان محکم نمود. پس از سفت شدن بتن و دوغاب بازهم ممکن است تراز کوپلینگ به‌هم‌خورده باشد. لازم است پس از نصب پمپ ولوله کشی و محرکه، مجدداً تراز مجموعه را برقرار نمود.

تراز نمودن کوپلینگ

در ویدیو زیر به صورت کاملا تصویری این موضوع را بررسی می‌کنیم.

قبل از انجام کوپله و تراز کردن آن جهت چرخش محرکه را نسبت به جهت چرخش پمپ کنترل کنید. در کوپلینگ‌های قابل‌انعطاف، لازم است که عملیات تراز با دقت انجام گیرد. روش کار معمول، قرار دادن ورق‌های نازک فلزی زیر پایه‌های محرکه می‌باشد. کم‌دقتی در تراز کردن منجر به تخریب کوپلینگ و صدمه دیدن پمپ MC200 و محرکه می‌شود.

برای تراز کردن کوپلینگ‌های بدون قطعات واسطه، کافی است که از یک خط کش استفاده شود. با این وسیله می‌توان هم‌سطح بودن قطر خارجی دونیمه کوپلینگ را در نقاط مختلف پیرامون آن در طول دو قطعه کنترل نمود. فاصله بین دو لبه قطعات فوق نیز باید توسط یک قطعه ضخامت سنج در چندین نقطه کنترل شود.

لوله‌کشی و تجهیزات جانبی پمپ mc200

علاوه بر فروش پمپ mc200 که توسط شرکت ما انجام می‌شود، خدمات پشتیبانی هم در مجموعه ما انجام می‌شود. در ادامه نکاتی که در جهت افزایش راندمان پمپ مورد نیاز است تا بدانید، بررسی می‌کنیم.

لوله‌کشی مکش و رانش

تعیین قطر لوله‌ها در زمان طراحی ایستگاه انجام می‌گیرد. عوامل بسیاری در این محاسبات دخیل است که برای سازنده پمپ نامشخص است. به‌طورکلی توصیه می‌شود سرعت سیال درمکش حدود m/s 2 و در لوله رانش در حدود 3 m/s باشد. در اکثر موارد با در نظر گرفتن مقادیر مذکور قطر لوله‌های مکش و رانش بزرگ‌تر از فلنج پمپ خواهد بود.

تمیز کردن لوله‌ها

قبل از راه‌اندازی باید لوله‌ها و مخازن به‌دقت از هر نوع آلودگی و اجسام خارجی پاک شود. اگر جوشکاری انجام‌شده باشد، گدازه‌های فلزی و سرباره‌های جوش باید تمیز شود.

خرید پمپ‌های فشارقوی MC200
خرید و فروش پمپ‌های فشارقوی MC200

به‌منظور جلوگیری از نفوذ اجسام خارجی (مانند رنگ، سرباره و غیره) از لوله به پمپ که معمولاً به فاصله کوتاهی از زمان تحویل و راه‌اندازی اتفاق می‌افتد، نصب یک صافی مخروطی از فولاد زنگ نزن در مسیر لوله‌کشی مفید خواهد بود. سطح مؤثر روزنه‌های این صافی باید حداقل 1.5 تا 2 برابر قطر لوله باشد. اگر دبی رانش کاهش یابد صافی باید بازشده و تمیز شود. پس از مدتی کار هنگامی‌که دیگر اجسام خارجی در سیستم باقی نمانده باشد می‌توان صافی را حذف کرد.

صافی‌های مخروطی از یک صفحه اصلی با سوراخ‌های گرد به قطر 6.3 میلی‌متر مطابق DIN 24041 و یک توری با چشمه‌های باریک که به صفحه نقطه‌جوش می‌شود تشکیل‌شده است.

تست فشار

لوله‌کشی باید ازنظر وجود نشتی کنترل شود. تست فشار باید در هر مورد مطابق استانداردهای رسمی و معتبر انجام گیرد. تجهیزات جانبی شامل وسایل کنترل مانند اندازه گیری‌های فشار، دما و غیره و ابزارهای تعمیراتی می‌باشد. نقشه‌های جانمایی موقعیت این تجهیزات را مشخص می‌کند. درصورتی‌که ازنظر عملی امکان‌پذیر باشد، رعایت دستورالعمل‌های ذیل در نصب تجهیزات جانبی توصیه می‌شود:

  1. فشارسنج‌ها روی پایه جداگانه‌ای نصب‌شده و توسط لوله‌های انعطاف‌پذیر با قطر 8 میلی‌متر به نقاط مربوطه روی پمپ یا لوله‌کشی وصل شود. در صورت استفاده از لوله‌های صلب، اتصالات انبساطی در مسیر نصب شود. در هر مسیر شیر قطع و وصل و شیر هواگیری نصب شود.
  2. دماسنج‌ها باید مستقیماً در محل اندازه‌گیری وصل شود. عمق ورود سنسور در سیال باید حداقل ۴۰ میلی‌متر باشد.
  3. سوراخ‌های تخلیه پمپ می‌تواند از طریق لوله‌کشی مناسب به مخزن جمع‌آوری متصل شده و یا به لوله فاضلاب راه پیدا کند. اگر در مسیر تخلیه شیر قطع و وصل نصب‌شده باشد فشار نامی شیر باید با فشار نامی پمپ متناسب باشد.
بررسی تخصصی پمپ MC200
نقشه شماتیک پمپ

abravanpump.com/?p=20439

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *