صنایع پمپ سازی آبروان

پمپ گل کش HDS

پمپ گل کش HDS

اکثر پمپ‌هایی که در بازار می‌بینیم برای پمپاژ آب معمولی و تمیز استفاده می‌شوند. اما اگر سیال دارای ذرات ریز بوده و یا غلظت داشته باشد، چه باید کرد؟ پمپ گل کش آبروان جواب پرسش ما است. پمپ گل کش یکی از انواع پمپ‌های گریز از مرکز افقی است. در ادامه با این قطعه صنعتی بیشتر آشنا می‌شویم.

آنچه در این مقاله می خوانید

پمپ گل کش HDS

ساختار و ویژگی‌ها

از ویژگی‌های منحصر به فرد پمپ گل کش، این است که دارای قطعات سایشی تعویض شونده است. ویژگی منحصر به فرد دیگر در نوع ریخته‌گری قطعات درگیر با سیال می‌باشد، که از نوع GGG40 می‌باشد و استحکام بسیار مناسبی به سایش و خوردگی دارد. همچنین این پمپ‌ها به صورت دو تکه طراحی شده‌اند و امکان این را دارند که هنگام پمپاژ سیالاتی که دارای ذرات سایشی بالا هستند، روکش لاستیکی تعویض شود.

جنس پروانه‌های این‌گونه پمپ‌ها، از چدن آلیاژی یا فولاد ضد زنگ است. این جنس بسیار مقاوم بوده و در برابر سایش یا خوردگی شیمیایی ناشی از ذرات، به سختی فرسوده می‌شود. با توجه به اینکه سیالاتی که وارد این پمپ می‌شوند، وزن خاص و ویسکوزیته بالایی دارند، در این پمپ‌ها از یاتاقان‌های استاندارد و یا یاتاقان‌های مخصوص کار سنگین، استفاده می‌شود.

این نکته را در نظر داشته باشید که میزان غلظت سیال به اندازه‌ای باشد که پروانه پمپ بتواند در آن به گردش دربیاید. اندازه قطعات جامدی كه یک پمپ گل كش می‌تواند پمپاژ كند بر اساس اندازه کانال‌های پروانه قابل تعريف است. اگر اندازه مواد جامد بزرگ‌تر از حد مجاز باشد، از یک توری که برای این کار مناسب است استفاده می‌شود.

مزاياي پمپ آبروان HDS گل کش

  1. دسترسي به فشارهاي بهينه در سرعت هاي پايين
  2. داشتن پوسته ضخيم تر براي افزايش طول عمر نسبت به پمپ هاي مشابه
  3. طراحي جديد براي كاهش بار وارد بر پروانه
  4. بكارگرفتن شفت بزرگ و مقاوم تر جهت جلوگيري از خمش و تغيير فرم شفت
  5. استفاده از بلبرينگ هاي مقاوم تر با طول عمر بيشتر
  6. قابل تعويض بودن درپوش محفظه فشار پمپ
  7. ظرفيت آبدهي تا 50 درصد بيشتر نسبت به مدل هاي معمولي مشابه
  8. قابليت تنظيم آبدهي و ارتفاع بدون تراش پروانه

سیالات قابل پمپاژ

پمپ های گل کش آبروان با توجه به جنس بدنه و شفت قادر به پمپاژ سیالات به شرح ذیل می باشد :

کاربردهای پمپ گل کش HDS

پمپ گل کش HDS

پمپ گل کش علاوه بر کاربردهای عادی پمپ‌های گریز از مرکز مانند آب رسانی و آبیاری، پمپاژ مواد شیمیایی سبک و … ، کاربردهای دیگری نیز دارد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم. این محصول در صنایع مختلفی کاربرد دارد. پمپ برای شرکت کاغذسازی، نوعی پمپ گل کش است. سایر کاربردها:

همچنین پمپ گل کش در صنایع نورد فولاد، معادن، پمپاژ سیالات دارای ذرات سایشی بالا نیز کاربرد دارد.

ویژگی های پمپ روبوسکی صنعتی گلکش HDS

پمپ ایتالیایی روبوسکی

پمپ پایه صنعتی

پمپ گل کش

مدل شماتیک پمپ ایتالیایی روبوسکی 80-360

مشخصات فنی

هنگام خرید پمپ صنعتی میتوانید، مدلی هایی که قطر خروجی آنها از 50 تا 150 میلیمتر و حجم ظرفیت 10 تا 350 مترمکعب بر ساعت می‌باشد را انتخاب کنید. پمپ های گل کش توانایی پمپاژ سیالات از ارتفاع 10 تا 70 متر را دارد. با آبندی پمپ درجه حرارت سیال میتواند از 20 تا 110 درجه سانتیگراد متغییر باشد.

این پمپ برای دامنه وسیعی از آبدهی و فشار طراحی شده است. مقدار آبدهی از 25 تا 3500 گالن در دقیقه و فشار از 20 تا 575 فوت متغیر است . برای اطلاع دقیق از مشخصات فنی پمپ‌های گل کش HDS، بر روی مدل مورد نظر کلیک کنید.

پمپ گل کش HDS

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *