صنایع پمپ سازی آبروان

راهنمای خرید پمپ صنعتی | نکات طلایی که باید بدانید

راهنمای خرید پمپ صنعتی

همانطور که میدانید پمپ دستگاهی است که با کمک نیروی محرکه الکتریکی، مواد سیال و مایعات را با فشار و سرعت زیاد به سطح بالاتر یا سطح پایین تر پمپاژ می کند. در برخی از پمپ ها برای راه اندازی از موتورهای دیزل و بنزینی استفاده می کنند. این مدل بیشتر در مناطقی که برق وجود ندارد، استفاده می شود. برای خرید پمپ صنعتی باید به موارد مهمی اشراف داشت تا شاهد انتخاب خوب و مناسبی بود. در این مقاله راهنمای خرید انواع پمپ را برایتان آماده کرده‎‌ایم.

انتخاب نوع پمپ

پمپ های صنعتی به چند دسته تقسیم میشوند که هر دسته کاربردهای متفاوتی دارد.

  1. سانتریفیوژ
  2. پمپ سیرکولاتور
  3. کفکش
  4. پمپ روغن داغ
  5. ضد اسید
  6. بوستر پمپ

و…

اینها تنها بخشی از انواع پمپ است. هر یکی از موارد ذکر شده با توجه به کاربردی که دارند خصوصیات منحصر به فردی را دارا می باشند. برخی از آنها در صنعت کشاورزی و مواد خوراکی استفاده می شود. برخی دیگر در کارخانجات و شرکت های آب و فاضلاب کاربرد دارند و بعضی دیگر در مصارف خانگی مورد استفاده قرار می گیرند.

انتخاب نوع پمپ اولین گام در خرید است.
در اولین مرحله نیاز است تا با توجه به کاربردتان، نوع پمپ را انتخاب کنید.

دبی پمپ

دبی پمپ نشان دهنده آن است که دستگاه به چه میزان قادر است در یک سیکل زمانی آب، مواد سیال و ذرات جامد را پمپاژ نماید. میزان انتقال مواد در پمپ بستگی به ارتفاع پمپ دارد زیرا هر چه ارتفاع بیشتری داشته باشد از فشار وارد شده بر پمپاژ کاسته می شود.

از آنجا که دبی با میزان انتقال مواد سیال در زمان سر و کار دارد لذا میزان زمان صرف شده برای میزان مشخصی مواد سیال قابل تامل است. لذا توجه به این نکته در زمان خرید می تواند کمک شایانی به عملی شدن خواسته شما داشته باشد.

هد پمپ

هد پمپ یا فشار پمپ نشان دهنده قدرت انتقال مواد به سطوح بالا و پایین می باشد که می توان آن را بر حسب متر یا فوت در پمپ های سانتریفیوژ و بر حسب اینچ مربع و کیلو پاسکال در پمپ های روتاری محاسبه کرد. محاسبه هد پمپ توسط کارشناس و متخصصان انجام می گیرد و نیاز به دقت زیادی دارد.

برای محاسبه هد، ارتفاعی که قرار است پمپاژ در آن انجام شود باید مدنظر قرار گیرد. مثلا در مصارف صنعتی باید مشخص شود که پمپ در چه ارتفاعی قرار می گیرد. شما باید با توجه به لوله‌کشی محیط پمپ مناسب خریداری نمایید تا مطمئن شوید که فشار پمپاژ برای فضای در نظر گرفته شده مطلوب و مناسب است. باید توجه داشت که زیاد شدن دبی منجر به کاهش ارتفاع هد خواهد شد.

از دیگر نکات خرید پمپ میتوان به راندمان آن اشاره کرد.
با انتخاب هد و دبی مناسب میتوان به بهترین راندمان پمپ دست یافت.

در مورد محاسبه راندمان پمپ های سانتریفیوژ قبلا در سایت آبروان به آن اشاره شده است که میتوانید از قسمت وبلاگ آن را مطالعه کنید.

نوع سیال

از دیگر نکات مهم و حیاتی در زمان خرید توجه به میزان غلظت و دمای سیال می باشد. همچنین نوع پمپ باید با توجه به نوع جنس سیال انتخاب شود. برخی از مواد سیال مانند اسیدها و آب شور باعث خوردگی قطعات پمپ خواهد شد لذا انتخاب جنس پمپ صنعتی و قطعات آن در این موارد باید توسط یک کارشناس آشنا به این حوزه بررسی و تایید شود.

شرکت آبروان با توجه به نیاز بازار پمپ ضداسید و پمپ آب شور را نیز تولید می‌کند. همچنین توجه به مقاومت پمپ در مقابل خوردگی، نشت بندهای مناسب برای مواد سیال سمی و همچنین پروانه مناسب در انتخاب پمپ برای مواد سیال و ذرات جامد بسیار مهم خواهد بود.

کیفیت پمپ

یک پمپ با کیفیت باید از متریال مرغوب تولید شده باشد. همچنین دارای نشان استاندارد باشد. قبل از اقدام به خرید می توان از رضایت مشتریانی که از محصول مورد نظر خریداری کرده اند، مطلع شویم. تنها راه مراجعه به وب سایت فروشنده پمپ صنعتی می باشد تا با خیال راحت از کیفیت آن توسط مشتریان مطلع شوید. شما میتوانید با مراجعه به صفحه‌اصلی سایت، پروژه هایی که در آن ها از پمپ‌های شرکت ما استفاده شده است را مشاهده کنید.

پمپ های شرکت آبروان استانداردهای زیر را دارند:

  • استاندارد CE اروپا از شرکت SZUTEST
  • DIN 24255
  • استاندارد مدیریت کیفی
  • استاندارد ملی
  • تاییدیه از معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی
  • تاییدیه از سازمان آب

افقی یا عمودی بودن

از دیگر نکات خرید پمپ که باید در نظر بگیرید، توجه به عمودی یا افقی بودن پمپ است. انتخاب پمپ های طبقاتی نیز با توجه به نوع کاربرد آن باید انتخاب شوند. پمپ های طبقاتی عمودی با توجه به اینکه فضای کمتری اشغال می کنند لذا برای مکان هایی با محدودیت فضا بسیار مناسب تر است.

تک فاز یا سه فاز بودن

از دیگر نکاتی که برای راهنمای خرید پمپ باید مورد توجه قرار گیرد، تک فاز یا سه فاز بودن پمپ می باشد. پمپ های تک فاز نسبت به پمپ سه فاز برق کمتری مصرف می کند و از مقاومت بیشتری برخوردار است.

خدمات پس از فروش

در زمان خرید حتما به خدمات پس از فروش محصول توجه نمایید زیرا در زمان نیاز به تعمیر و تعویض قطعات این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار است. همچنین اطمینان حاصل نمایید که قطعات یدکی محصول در بازار وجود داشته باشد تا اطمینان حاصل نمایید که خرید مطمئنی داشته اید. محصولات شرکت آبروان همگی دارای 18 ماه گارانتی بوده و 10 سال خدمات پس از فروش می‌باشد.

چند نکته دیگر

چند نکته طلایی هنگام خرید انواع پمپ های صنعتی، کشاورزی، خانگی و...
چند نکته طلایی هنگام خرید انواع پمپ های صنعتی، کشاورزی، خانگی و…

در این قسمت چند نکته پایانی برای راهنمای خرید پمپ صنعتی را برایتان درج می‌کنیم.

قبل از انتخاب و خرید پمپ باید به موارد زیر توجه نمایید:

  • به پمپ دسترسی ساده و آسانی داشته باشید.
  • فضای مناسب برای تعبیه پمپ وجود داشته باشد.
  • محل نصب پمپ روشنایی و تهویه لازم و کافی را داشته باشد.
  • به صورت دوره ای از پمپ بازدید نمایید تا در صورت نیاز به موقع تعمیر شود.
  • پمپ های صنعتی با توجه به نوع کارکرد در کارخانه، کارگاه و محیط های صنعتی دارای امکانات بیشتری بوده و قدرت انتقال مواد سیال بیشتری دارند.
  • پمپ های صنعتی با توجه به اینکه در چه محیطی راه اندازی می شود و چه نوع کاربردی دارد باید انتخاب شود.
  •  به میزان صدای تولید شده در زمان کار نیز توجه نمایید. مخصوصا اگر می خواهید از پمپ در فضای بسته استفاده نمایید توجه به این نکته اولویت بیشتری خواهد داشت.
  • توجه به وزن پمپ، ارتفاع و قطر لوله های ورودی و خروجی، جنس بدنه پمپ، جنس شفت، مشخصات موتور پمپ اعم از حداکثر سرعت و توان آن باید در زمان خرید مورد توجه قرار گیرد.

چرا انتخاب پمپ مناسب مهم است؟

استفاده از پمپ آب در مصارف خانگی، کشاورزی و همچنین صنعتی از اهمیت بالایی برخوردار است. با توجه به اهمیت و ارزش آب و توجه به این نکته که باید در مصرف آن حد اعتدال را رعایت کرد و به مصرف بهینه آن بسیار توصیه شده است، لذا استفاده از پمپ آب مناسب می تواند در تحقق بخشیدن به این مهم ارزشمند و سودآور باشد. همچنین جلوگیری از هدر رفت سیالی که پمپاژ می‌شود، از جنبه اقتصادی نیز اهمیت دارد.

در این مقاله سعی شد نکات پایه و اساسی که نیاز از تا هنگام تهیه انواع پمپ بدانید، بیان کنیم. شرکت آبروان با مشاوران مجرب خود آماده ارائه مشاوره تخصصی به شما می‌باشد.

مشاوره تخصصی خرید

اگر می خواهید پمپ صنعتی خریداری نمایید پیشنهاد می شود تا با کارشناسان شرکت در تماس باشید و از مشاوره رایگان بهره‌مند شوید. در این مشاوره اطلاعاتی مفید در خصوص انواع پمپ‌ها و کاربرد آنها به شما معرفی می‌شود که می تواند به شما در خریدی مطمئن کمک شایانی نماید. مشورت با متخصصان این حوزه کمک می کند تا شما بهترین محصولات را با قیمتی مناسب و کیفیت بالا خریداری نمایید. کارشناسان این حوزه با توجه به نوع کاربرد پمپ، نوع مواد سیال، ذرات جامد و تولید محصول، شما را در انتخاب و خرید پمپ صنعتی مناسب راهنمایی می کنند.

شرکت پمپ سازی آبروان

شرکت آبروان پمپ با ارائه پمپ های صنعتی مرغوب و ارائه خدمات پس از فروش با کیفیت، سالها است در این زمینه فعالیت می کند. برای دریافت لیست انواع پمپ صنعتی و قیمت آنها با ما در ارتباط باشید.

abravanpump.com/?p=20464

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *